Wednesday, June 10, 2009

merepek..merepek..merepek..

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Ku mohon kepadaMu Ya Allah "Segengam Tabah" dan kudapati betapa "Indahnya hidup bersamaMu Ilahi"... ku akui, segala sebak, gelora, suka, duka dan penat lelah "Dihati ini hanya Allah yang tahu" kerana "sesungguhnya" "kembara ilmu"ku sedang "Mencari Yang Maha Satu"..

Di "Atas Nama Cinta" ku lontarkan " Lafaz Yang Tersimpan" kerana "Rahmat KasihMu" begitu luas untukku.. 

Oh Tuhan...
Dengarlah "Munajat seorang Hamba"Mu yang kerdil ini. Ku sedar Ya Allah, ujian dan mehnah adalah "Sunnah Orang Berjuang" dan di sana ku dapati.. 
kasih dan sayangMu tidak pernah kering untukku...

Dengan rendah diri "Ku Serah Cinta"ku hanya untukMu.. kurniakanlah aku kekuatan untuk melalui "Pesona Dunia" yang hanya permainan dan senda gurau belaka.

Kini...
ku "Pasrah Segalanya" kerana "aku hanyalah Roslina"

Pintaku..
Tetapkanlah aku di jalan ini dan janganlah Kau menggantikanku dengan kaum yang lain lantaran kealpaan dan kelekaan ku sepanjang berada di jalan ini. Sesungguhnya aku takut dengan amaran yang telah Kau beri...

"Dan jika kamu berpaling(dari jalan yang benar) Dia akan menggantikan kamu dengan kaum yang lain dan mereka tidak akan durhaka seperti kamu" (47:38) 

Apa yang pasti.. perkara ini bukanlah penamat kepada semuanya melainkan permulaan kepada cabaran yang lebih hebat di hadapan.. MasyaAllah.. sungguh indah tarbiyahMu oh Tuhanku..

waallahu'alam

"dan sungguh... kami benar2 akan MENGUJI kamu sehingga Kami mengetahui org yang benar2 berjihad dan bersabar diantara kamu dan akan Kami UJI perihal kamu" (47:31)

3 comments: