Monday, March 30, 2009

:. watever u think bout your God.:

Cinta ALLAH mengatasi cinta sesiapa jua
Cinta manusia hanya satu bahagian daripada cinta ALLAH
Cinta ALLAH adalah 99 kali cinta manusia

Ibu…betapa kau menyayangi diriku
Kaulah yang melahirkan dan mendidikku
Ayah…betapa kau mengasihi diriku
Kau berkerja tanpa jemu demi memenuhi permintaanku
Saudaraku…betapa kau menyintai diriku
Kau sentiasa disisiku dalam memberi dorongan dan tunjuk ajar.

(JIKA KITA SUDAH RASA BAHAGIA BILA DISAYANGI OLEH SESEORANG,
BAYANGKANLAH…BETAPA LUASNYA CINTA ALLAH
YANG MENCIPTAKAN DAN MENGURUSKAN KITA SEMUA???

ALHAMDULILLAH… BERSYUKUR KEHADRAT RABBUL JALAL
Aku diberi nikmat ISLAM & IMAN… sedangkan ramai manusia lain yang kafir
Aku diberi peluang mendalami ISLAM…sedangkan masih ramai Muslim yang terkapai-kapai tidak memahami ISLAM
Aku diberi peluang untuk belajar di IPT…sedangkan ramai lagi yang lebih layak


Ya ALLAH…betapa beruntungnya diriku
Kau tidak jemu memberi nikmat kepadaku
Walaupun aku telah banyak melakukan dosa terhadapMU
Terima kasih ya ALLAH… Syukurku yang tak terhingga terhadapMU

Ya ALLAH, Ya Tuhanku…
KAU bimbinglah aku dalam mendapatkan cintaMU…
agar dapat kurasakan kemanisan beribadat kepadaMU
KAU tetapkanlah keimanan dalam hatiku
KAU pimpinlah diriku dalam mencintai kebaikan dan membenci kemaksiatan
KAU bantulah aku dalam menambahkan sifat-sifat mahmudah dan membuang sifat-sifat mazmumah dalam diri ini
KAU kuatkanlah semangatku dalam istiqomah beribadah kepadamu

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Jangan KAU pesongkan hatiku setelah ENGKAU kurniakan rahmatMU kepadaku
Kurniakanlah kepadaku cintaMU, cinta mereka yang mencintaiMU dan
cinta kepada perkara-perkara yang menambahkan kecintaanku kepadaMU

YA ALLAH,
Kurniakanku kekuatan di sepanjang perjalanan.. amin..

No comments: